O BRENDU

 

COLAVITA - Kolavita : Istorijat

 


POČECI

Firmu Kolavita, osnovali su Đovani i Felice Colavita 1938. u mestu Sant Elija, Pianizi, malo mesto u oblasti Molize, kao malu fabriku za preradu maslina.

 

ČETRDESETE

1947. kao dodatak, formirano je prvo postrojenje za industrijsku proizvodnju, prvo tog tipa u oblasti Molize.

 

ŠEZDESETE

Šezdesetih godina, nakon dodatnih ulaganja, firma Kolavita se svrstava među prvih deset rafinerija maslinovog ulja u Italiji.

Tu fazu razvoja firme, sprovodi u delo druga generacija porodice Kolavita, prvenstveno Enriko i Leonardo Kolavita, koji, uporedo sa osnovnom aktivnošću rafinisanja ulja uz relativnu konsolidaciju domaćeg tržišta maslinovog ulja, definišu takođe i strategiju otvaranja novog tržišta za proizvode vlastitog brenda.

 

SEDAMDESETE GODINE I DISTRIBUCIJA U INOSTRANSTVU

Dva brata, odlučuju da pokušaju sa plasiranjem tih novih proizvoda na međunarodnom tržištu, počevši od američkog tržišta, 1977. sklapaju posao sa prvim inostranim partnerom, sa kojim pokreću distribuciju ulja sa oznakom Kolavita.

Nakon toga, od kraja sedamdesetih i početkom osamdesetih,  Kolavita gradi gustu trgovačku mrežu, koja se prostire od SAD, Kanade, Australije, preko Japana do Južne Amerike i cele Evrope.

 

OSAMDESETE GODINE I NOVO POSTROJENJE U KAMPOBASU

Krajem osamdesetih, brend Kolavita, učvršćuje se kao sinonim za kvalitet za proizvode Made in Italy u celom svetu.

Imajući u vidu širenje te mreže distribucije, 1986. donosi se odluka da se izgradi novo postrojenje za proizvodnju u Kampobasu.

 

DEVEDESETE GODINE I NOVI PROIZVODI

Vremenom, gama proizvoda Kolavita sve se više širi ubacivanjem novih proizvoda kao što je balsamiko sirće iz Modene i konzervirano povrće u  maslinovom ulju.

Doneta je takođe odluka da se osnuje novo preduzeće, "Moliseconserve S.r.l.", da bi se izbacila na tržište široka gama proizvoda "I doni dell'olivo" - (darovi masline), paštete i zanimljiva ponuda specijaliteta sačuvanih u ulju, koja osvaja OSCAR CIBUS '91, ugledno priznanje za najbolji gastronomski proizvod, inspirisan tradicijom, koji se u potpunosti stapa sa mediteranskom gastronomijom.

 

GLAVNI ŠTAB U POMECIJI

U međuvremenu, naknadni razvoj tržišta, naveo je firmu Kolavita da 1998. u Pomeciji (Rim), pokrene veliko postrojenje za proizvodnju ulja, drugu po veličini u Italiji po mogućnostima proizvodnje i skladištenja.

 

CENTAR KOLAVITA U SAD

Porodica Kolavita je uvek spremna da podrži projekte za očuvanje i širenje italijanske kulturne i kulinarske baštine u inostranstvu. Maja 2001. porodica Kolavita inauguriše "Colavita center for italian food and wine", školu italijanske kuhinje, koja je smeštena unutar Culinary Institute of America na Hajd parku u Njujorku, jednim od najstarijih i najautoritativnijih instituta za kulinarstvo u svetu.

"Colavita Center for food and wine" danas predstavlja jedinstveni fenomen na svetu, vila u toskanskom stilu, izgrađena u predivnom parku na nekoliko sati od Njujorka, posvećena izučavanju i promociji autentične italijanske regionalne kuhinje, promociji vina i italijanske kulture u SAD.

U vili može da radi i uči 100 studenata. Tu se nalazi i restoran otvoren za javnost, nagrađen 1995. kao najbolji restoran u Americi, kuhinja gde se izvode časovi i biblioteka koju studenti konsultuju. Takođe u vili se priređuju i degustacije vina.

 

U NOVOM MILENIJUMU

U nameri da razvije italijansko tržište, 2003. Colavita S.p.A. kupuje čuvenu firmu za proizvodnju ulja iz Lacija, Santa Sabina.

2008. godine, zahvaljujući saradnji sa SIMEST, firma uspostavlja kontrolu nad Colavita USA L.L.C., svojim starim distributerom u Americi. Na taj način se učvršćuje sopstveno prisustvo u SAD, zahvaljujući direktnom kontrolom nad američkim tržištem, a vremenom se, gami uvezenih proizvoda,  dodaju važni italijanski brendovi. Danas Colavita USA predstavlja važan logistički stožer i simbol "made in italy", u svojstvu uvoznika i distributera vrsnih proizvoda i brendova.

Taj snažan razvoj, navodi američko preduzeće, da, 2010. razvije novo i veće postrojenje, gde su mesto našle linije proizvodnje, koje namiruju nove segmente tržišta, a 2015. vode ka otvaranju novog postrojenja u Kaliforniji kako bi se pospešila distribucija po celoj teritoriji SAD.

 

KOLAVITA DANAS

Danas je brend Kolavita jedan od retkih međunarodnih brendova na polju proizvodnje ulja, prisutan u skoro 70 zemalja na svetu, a priznat u mnogima (SAD, Kanada, Australija i Južna AMerika) kao vodeći 100% italijanski brend.

To je priča firme koja se širi i koja danas, sa trećom generacijom, nastavlja posao započetk pre više od 75 godina, u neprekidnom razvoju, u konstantnoj potrazi za novim mogućnostima, ali sa dubokim korenima u italijamskoj kulturi i tradiciji.